Kredyt bankowy długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
07-10-2020
Polska-Baranów Sandomierski: Usługi bankowe i inwestycyjne
2020/S 195-472210
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Baranów SandomierskiKrajowy numer identyfikacyjny: 1820013Adres pocztowy: ul. gen. Leopolda Okulickiego 1Miejscowość: Baranów SandomierskiKod NUTS: PL824 TarnobrzeskiKod pocztowy: 39-450Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Andrzej KobylarzE-mail: zp@baranowsandomierski.pl Tel.: +48 158118581Faks: +48 158118582
Adresy internetowe:
Główny adres: www.baranowsandomierski.pl
I.2)
Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.baranowsandomierski.pl/bip
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)
Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)
Nazwa:
,,Kredyt bankowy długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z realizacją zadań przy udziale środków z Unii Europejskiej w kwocie – 6 636 026,00 PLN oraz na spłatę wcześnie zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie – 1 665 840,00 PLN”
Numer referencyjny: SG.271.1.11.2020
II.1.2)
Główny kod CPV
66100000 Usługi bankowe i inwestycyjne
07/10/2020S195
https://ted.europa.eu/TED
1 / 7
Dz.U./S S195
07/10/2020
472210-2020-PL
2 / 7
II.1.3)
Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest ,,Kredyt bankowy długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z realizacją zadań przy udziale środków z Unii Europejskiej w kwocie – 6 636 026,00 PLN oraz na spłatę wcześnie zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie – 1 665 840,00 PLN”. Kwota kredytu: 8 301 866,00 PLN (słownie złotych: osiem milionów trzysta jeden tysięcy osiemset sześćdziesiąt sześć złote 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w związku z realizacją zadań przy udziale środków z Unii Europejskiej – 6 636 026,00 PLN, na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek – 1 665 840,00 PLN. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do 31.12.2035. Kredyt będzie dostępny w dniu następnym po podpisaniu umowy. Zamawiający zastrzega, że bank nie może pobierać marży od niewykorzystanego kredytu. Zamawiający planuje uruchomienie kredytu w dniu 30 listopada 2020 r.
II.1.5)
Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
66130000 Usługi brokerskie i usługi podobne w zakresie zabezpieczenia ubezpieczeń towarów
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL824 Tarnobrzeski
II.2.4)
Opis zamówienia:
07/10/2020S195
https://ted.europa.eu/TED
2 / 7
Dz.U./S S195
07/10/2020
472210-2020-PL
3 / 7
Harmonogram spłaty kredytu:
— 31.3.2021 – 270 076,00 PLN,
— 31.3.2022 – 52 509,00 PLN,
— 31.3.2023 – 50 000,00 PLN,
— 31.3.2024 – 150 000,00 PLN,
— 31.3.2025 – 150 000,00 PLN,
— 31.3.2026 – 100 000,00 PLN,
— 31 3.2027 – 165 754,00 PLN,
— 31 12.2028 – 200 000,00 PLN,
— 31.3.2029 – 300 000,00 PLN,
— 31.12.2029 – 348 320,00 PLN,
— 31.3.2030 – 300 000,00 PLN,
— 31.12.2030 – 297 858,00 PLN,
— 31 3.2031 – 400 000,00 PLN,
— 31.12.2031 – 407 149,00 PLN,
— 31 3.2032 – 700 000,00 PLN,
— 31.12.2032 – 655 076,00 PLN,
— 31 3.2033 – 700 000,00 PLN,
— 31.12.2033 – 555 076,00 PLN,
— 31 3.2034 – 700 000,00 PLN,
— 31.12.2034 – 613 750,00 PLN,
— 31 3.2035 – 384 432,00 PLN,
— 31.12.2035 – 801 866,00 PLN.
Waluta kredytu: złoty polski (PLN).
Od kwoty wykorzystanego kredytu bank pobiera odsetki według zmiennej stawki procentowej ustalanej na bazie WIBOR dla depozytów 1-miesięcznych powiększonej o marżę banku. W przypadku zmiany stawki WIBOR dla depozytów 1-miesiecznych wysokość oprocentowania kredytu zmieni się o tyle punktów procentowych, o ile zmieni się stawka WIBOR dla depozytów-miesięcznych, ustalona na pierwszy dzień roboczy danego miesiąca.
Spłata odsetek następować będzie kwartalnie na podstawie noty odsetkowej wystawionej przez bank.
Kredyt będzie dostępny w dniu następnym po podpisaniu umowy. Zamawiający zastrzega, że bank nie może pobierać marży od niewykorzystanego kredytu. Zamawiający planuje uruchomienie kredytu w dniu 30 listopada 2020 r.
W przypadku przedterminowej spłaty kredytu, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu a nie do końca okresu umowy.
Zamawiającemu przysługuje prawo nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów.
Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w niniejszej specyfikacji.
Zabezpieczeniem spłaty kredytu i odsetek będzie weksel ,,in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
Zamawiający przy zawarciu umowy kredytowej nie wystawi oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 31/03/2031
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
07/10/2020S195
https://ted.europa.eu/TED
3 / 7
Dz.U./S S195
07/10/2020
472210-2020-PL
4 / 7
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)
Informacje dodatkowe
Termin realizacji zamówienia: Kredyt do dyspozycji Zamawiającego: w dniu następnym po podpisaniu umowy. Spłata kredytu: 31.3.2031.
Kryteria oceny ofert: Cena – 100 %.
Cena ofertowa (koszt obsługi kredytu) musi zawierać:
1) wibor 1M według stanu na 30.9.2020;
2) marżę banku.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki udziału
III.1.1)
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający spełni warunek jeśli wykaże, że posiada zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności finansowej na terenie RP
III.1.2)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.1.3)
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.1.5)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)
Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)
Warunki realizacji umowy:
1. Postanowienia umowy nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszej specyfikacji.
2. Dopuszcza się możliwość wprowadzenia do zawartej umowy zmian, które będą wynikały z następujących okoliczności:
1) skrócenia okresu spłaty kredytu na wniosek kredytobiorcy;
2) zmiany terminów i wysokości spłat rat kredytu na wniosek kredytobiorcy;
3) zmiany wysokości transz kredytu;
4) zmiany terminów uruchomiania transz kredytu;
5) wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. Zmiana ta nie spowoduje naliczenia dodatkowych kosztów.
07/10/2020S195
https://ted.europa.eu/TED
4 / 7
Dz.U./S S195
07/10/2020
472210-2020-PL
5 / 7
III.2.3)
Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Opis
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)
Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)
Informacje administracyjne
IV.2.1)
Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 09/11/2020
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3)
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)
Warunki otwarcia ofert
Data: 09/11/2020
Czas lokalny: 10:15
Miejsce:
Otwarcie ofert nastąpi 9.11.2020 o godzinie 10.15 w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Miasta i Gminy Baranów Sandomierski, ul. gen. Leopolda Okulickiego 1, 39-450 Baranów Sandomierski, sala kameralna.
Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:
2021
VI.2)
Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)
Informacje dodatkowe:
07/10/2020S195
https://ted.europa.eu/TED
5 / 7
Dz.U./S S195
07/10/2020
472210-2020-PL
6 / 7
1. Zamawiający korzysta z uprawnienia, o którym mowa w art. 24 aa ustawy Pzp.
2. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wnosząc wadium w wysokości: 4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
3. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
4.Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów:
1) zezwolenia właściwego organu na prowadzenie działalności finansowej na terenie RP. Zakres ww. dokumentu musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w rozdziale VII ust. 1 pkt 1 SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców;
2) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 składa dokument potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument taki winien być sporządzony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 2Miejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 224587801Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.4.2)
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)
Składanie odwołań
VI.4.4)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
07/10/2020S195
https://ted.europa.eu/TED
6 / 7
Dz.U./S S195
07/10/2020
472210-2020-PL
7 / 7
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 2Miejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: odwolania@uzp.gov.pl Tel.: +48 224587801Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
02/10/2020
07/10/2020S195
https://ted.europa.eu/TED
7 / 7