Oficjalna Strona Miasta i Gminy
Baranów Sandomierski
Wraz z nadejściem jesieni coraz szybciej robi się ciemno i coraz później rozpoczyna się dzień. Dłużej więc świecą się lampy uliczne, które zapalają się w oparciu o tabelę czasów świecenia oświetlenia ulicznego, ustalanego na początku każdego roku kalendarzowego z Rejonem Energetycznym. Czasy załączenia/wyłączenia oświetlenia, dostosowane są do zmieniających się długości dni i zmieniane są co dekadę (tj. co 10 dni).
Na terenie Gminy Baranów Sandomierski zlokalizowanych jest przeszło 1300 punktów oświetleniowych oraz przeszło 200 latarni parkowych. Konserwacją oświetlenia ulicznego zajmują się dwa podmioty:
-oświetlenie uliczne drogowe konserwuje Rejon Energetyczny Mielec,
- oświetlenie typu parkowego konserwuje Gminny Zakład Użyteczności Publicznej w Baranowie Sandomierskim.
Ponieważ obszar Gminy jest rozległy, nie każda usterka jest szybko zauważana przez Rejon Energetyczny i pracowników Urzędu Gminy, zgłoszeń dokonywać mogą także sami mieszkańcy, którzy mają do dyspozycji całodobowy numer, pod którym mogą przekazać informacje o niedziałającym oświetleniu.
Awarie oświetlenia ulicznego należy zgłaszać do Pogotowia Energetycznego, pod nr tel. 991, a w przypadku oświetlenia typu parkowego do Gminnego Zakładu Użyteczności Publicznej w Baranowie Sandomierskim pod nr tel. 15 8118076. Zgłoszeń można także dokonywać do przewodniczących Osiedli i sołtysów poszczególnych sołectw.
W zgłoszeniu należy podać:
- nazwisko, adres zgłaszającego, nr kontaktowy
- rodzaj awarii np. lampa nie świeci, „mruga”, świeci i gaśnie,
- lokalizację awarii (miejscowość, nazwę ulicy, nr posesji lub nr słupa oświetleniowego),
Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników dróg i znaczne koszty które ponosimy z tytułu konserwacji oświetlenia ulicznego, prosimy o nie pozostawanie biernym na sprawy oświetlenia dróg i placów i niezwłoczne zgłaszanie awarii na podane nr. telefonów.