Oficjalna Strona Miasta i Gminy
Baranów Sandomierski
Umowa pomiędzy Gminą Lubaczów - liderem projektu partnerskiego w skład którego wchodzi m.in. Gmina Baranów Sandomierski, a wykonawcą zadania konsorcjum firm ML System S.A i ML System + Sp. z o.o. została podpisana 22 marca 2018 roku w Lubaczowie. Na spotkaniu, naszą Gminę reprezentowali zastępca burmistrza wraz z sekretarzem.
Firma ML System złożyła najkorzystniejszą ofertę i została wyłoniona w drodze przetargu unijnego, który został ogłoszony 30 listopada 2017 r . Warto dodać, że ML System to polska firma, w dodatku z naszego województwa, specjalizująca się w produkcji paneli fotowoltaicznych, która swoją fabrykę ma w Zaczerniu obok lotniska Jasionka. ML System to jeden z pionierów na polskim rynku w projektowaniu i wdrażaniu zintegrowanych systemów opartych na technologiach ogniw fotowoltaicznych (PV), służących do pozyskiwania energii elektrycznej z promieni słonecznych.
Przypomnijmy:
Zadanie realizowane jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE oraz ze środków krajowych z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 3 Czysta Energia Działanie 3.1. Rozwój OZE, pn.: „Rozwój odnawialnych źródeł energii na terenie gmin: Baranów Sandomierski, Gorzyce, Horyniec-Zdrój, Lubaczów, miasto Lubaczów, Narol, Nowa Dęba” . W ramach tego zadania na terenie Gminy Baranów Sandomierski zostanie zainstalowanych 116 instalacji fotowoltaicznych o mocy 2,1kW: 2,4kW i 3kW.
Wykonawca w ramach podpisanej umowy będzie miał za zadanie m.in.:
1) montaż modułów fotowoltaicznych wraz z konstrukcją wsporczą,
2) montaż inwerterów,
3) wykonanie instalacji elektrycznej wraz z automatyką zapewniającą dostosowanie parametrów produkowanej energii do wymogów pracy z siecią PGE Dystrybucja S.A.,
4) połączenie instalacji z uziomem (jeżeli istnieje),
5) wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych i przepięciowych instalacji,
6) przygotowanie wniosków o przyłączenie mikroinstalacji w dniu odbioru instalacji z załącznikami do sieci PGE Dystrybucja S.A.,
7) dokonanie przez Wykonawcę wszelkich, wymaganych zgodnie z dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ, prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu wybudowanych instalacji fotowoltaicznych,
8) instruktaż Użytkowników potwierdzony protokołem,
9) sporządzenie instrukcji obsługi w języku polskim i przekazanie jej użytkownikom,
10) uzupełnienie ewentualnych ubytków ścian, stropów (przywrócenie do stanu pierwotnego),
11) przeglądy gwarancyjne zgodnie z wymaganiami producenta,
12) serwis uszkodzonych instalacji,
13) reakcje serwisu w zadeklarowanym czasie.
Wykonawca na zainstalowane instalacje udziela 7 lat gwarancji od chwili końcowego odbioru instalacji. Wykonawca w ramach umowy zobowiązał się do wykonywania, przez okres gwarancji, okresowych przeglądów gwarancyjnych dotyczących wszystkich instalacji fotowoltaicznych bez dodatkowego wynagrodzenia.
Wartość instalacji po przetargu na dostawę i montaż instalacji przedstawia się następująco:
Rodzaj instalacji |
Cena netto |
Instalacja o mocy 2,1kW |
10 276,70 |
Instalacja o mocy 2,4kW |
11 230,18 |
Instalacja o mocy 3kW |
13 337,15 |
Właściciel zobowiązuje się do zapewnienia środków pieniężnych jako wniesienia udziału własnego do przedmiotowej inwestycji w wysokości 30% kosztów netto i całości kosztów niekwalifikowalnych inwestycji plus należny podatek VAT. W związku z tym, że komisja przetargowa unieważniła przetarg na wyłonienie inspektora nadzoru nad tym zadaniem, ostateczną cenę dla mieszkańca podamy w możliwie jak najszybszym terminie. Montaż instalacji na budynkach zostanie określony w harmonogramie rzeczowo-finansowym, który ma przedstawić wykonawca, o czym będziemy Państwa informować na bieżąco. Płatności można dokonywać na wydzielony rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy w Tarnobrzegu Oddział w Baranowie Sandomierskim
98 9434 1067 2004 1400 0130 0060
W treści przelewu należy wpisać: „Wykonanie instalacji odnawialnych źródeł energii” z podaniem nazwy Właściciela oraz miejsca montażu danej instalacji zgodnie z danymi zawartymi w Umowie. Płatności mogą być dokonywane w ratach, jednak że ostatnia rata musi być wpłacona przed montażem instalacji zgodnym z harmonogramem. Ostateczny koszt wkładu własnego od mieszkańca i termin wpłaty określone zostaną w aneksie do umowy, który będzie sporządzony po wyłonieniu inspektora nadzoru.
Wszystkie instalacje zamontowane zostaną najpóźniej do 30-09-2018r.
W związku z tym, że przetarg na dostawę i montaż kotłów na biomasę i powietrznych pomp ciepła stanowi oddzielną część przetargu, który nie został jeszcze rozstrzygnięty, umowy z wykonawcą na te części zamówienia nie mogły zostać podpisane. O każdym kolejnym etapie będziemy Państwa informować.
mb